Pilates

Inteligentní gymnastika, která funguje.


Autor

Joseph Hubertus Pilates, se narodil r. 1880 v Německu. Přesto, že byl jako dítě velmi nemocný a slabý, jeho pevná vůle mu umožnila stát se skvělým gymnastou, lyžařem, boxerem nebo potápěčem. Studoval západní i východní formy cvičení vč. jógy či starověkých řeckých a římských přístupů. V roce 1926 emigroval do USA  a jeho metoda, kterou nazýval Contrology, dokázala fascinovat jak tanečníky (např. Martha Graham), tak i herce (mj. Katharine Hepburn, v současnosti např. Bradd Pitt, Daniel Craig), atlety, golfisty apod. Joseph H. Pilates měl rád život, říkal: “Doporučuji všem moje cvičení, udělá vás šťastnějšími. Od té doby co cvičím, jsem nebyl nemocný, nebral jsem nikdy ani aspirin. Jím to co mám rád (např. steak). Kdyby lidi viděli jak žiju – občas i  kouřím doutníky, piju víno a miluji – nevěřili by tomu. Láska! Bez té jste mrtví!”  Tedy - mějte se rádi a (nejen) cvičte s radostí!


Principy metody
Při cvičení je nezbytná souhra těla i mysli, maximální soustředění, vědomé a řízené dýchání.  Každý cvik vychází ze středu těla (Powerhouse, Core). Aktivací této oblasti se posilují hluboké břišní svaly, svaly podél páteře, svaly pánevního dna a vytváří se tak stabilní střed, nutný pro správné držení těla, odstranění bolestí zad, prevenci inkontinence atd. Pilates cviky zároveň posilují i protahují, na rozdíl od většiny metod však ne izolovaně, ale zapojují svaly v souhře a působí na celé tělo. 


Co cvičením pilates získáte?
Získáte krásné držení těla, pružnost, dlouhé štíhlé svaly. Naučíte se správně dýchat, přestanou vás bolet záda, krk, hlava. Naučíte se relaxovat a budete lépe zvládat stres. Pilates cvičení vás nevyčerpá, naopak vám dodá energii. Poznáte své tělo do detailů, naučíte se ho vnímat a respektovat. Po 10ti lekcích poznáte rozdíl. Po 20ti lekcích rozdíl uvidíte. Po 30ti lekcích budete mít nové tělo.


Pro koho je pilates vhodné?
Pilates může cvičit kdokoli - bez omezení věku, kondice. Je vhodné i pro těhotné (upravená sestava cviků) a zejména pro ženy po porodu. Mnozí lékaři doporučují pilates jako pokračování rehabilitace. Pilates je skvělým doplňkem k jednostranně zaměřeným sportům, jakými jsou například běh, chůze, golf, lyžování a jiné.


Clinical pilates
Metoda pilates je stará již téměř 100 let a je třeba, aby se neustále vyvíjela, obohacovala o nejmodernější výzkumy z oblasti medicíny a fyzioterapie. Metoda "clinical pilates" využívá aktuálních poznatků vědy a propojuje je s původním záměrem Josepha Pilatese. Reflektuje i měnící se požadavky klientů, jejich životní styl i civilizační problémy. Jakmile jednou poznáte "clinical pilates" a účinky na vaše tělo, pochopíte a nebudete chtít měnit :o)


Autorka fotografií: Karla Melovská 
www.fotoatelier-melovska.cz/beauty.html